Právě čtete

7

MS Natural Ergonomic Keyboard 4000

krakenek 16. ledna 2007
Oznamuji, že od včerejšího dne jsem šťastným majitelem ergonomické klávesnice od společnosti Microsoft. Proto jsemse rozhodl udělat o ní takovou malou recenzi.

Klávesnice je k dostání ve dvou verzích a to verzi OEM a RETAIL. Rozdíl mezi nimi je celkem prostý. Verze první má tlačítko enter do obráceného L a přes dva řádky, levý shift má krátký a mezi ním a klávesou Y je vložena ještě jedna, která obstarává \ a |. OEM verze se dodává pouze v obyčejné krabici bez potisku a bez CD s ovladači, které jsou ke stažení na internetu. Toto dostanete v mnoha obchodech za celkem slušný peníz a to +/-600Kč.

Verze RETAIL ale stojí téměř 1300Kč. Za své peníze dostanete navíc CD s ovladači, krásnou krabici s obrázky a nápisem Microsoft. Klávesnice se liší hlavně v tom, že enter je jednořádkový a levý shift je dlouhý a není vedle něj už navíc žádné tlačítko.

Dále je možnost ještě si vybrat anglickou klávesnici nebo s českými popiskami. To je asi největší slabost této klávesnice. České popisky jsou natištěny velice nekvalitně, jinou barvou a někdy se i překrývají s popiskami anglickými. Proto doporučuji koupit si verzi anglickou a k tomu radši popisky nalepovací, které dostanete v mnoha obchodech v různých barvách za cenu do 25Kč.

Na klávesnici najdete i různá multimediální tlačítka. Mezi dvěma půlkami kláves je zoomovací páčka, která slouží ke zvětšování stránek. Nahoře potom najdeme ještě dalších 14 tlačítek. Z toho 5 jich je libovolně programovatelných, ostatní jsou například na otevření internetového prohlížeče, e-mailového klienta nebo třeba kalkulačky. Nechybí ani klávesy k ovládání hlasitosti. Pod mezerníkem najdeme ještě další dvě tlačítka a to pro posun vpřed a vzad při prohlížení stránek nebo i ve složkách windows.

Součástí klávesnice je podložka pod ruce potažená napodobeninou kůže, na kterou si určitě rychle zvyknete. Dále zespodu najdete dvě klasické vyklápěcí nožky, případně můžete připevnit ještě přední podstavec. Velice praktický je i dlouhý USB kabel. Já jsem si pro jistotu koupil prodlužku, protože jsem se bál, že mi délka nebude stačit. Byl jsem ale příjemně překvapen.

Já jsem volil možnost OEM a anglickou verzi. Jsem rozhodně velice spokojen. I když mi psaní ještě dělá celkem potíže, nemůžu si stěžovat.

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

chichi

Anonymní řekl(a)...

:o)

Anonymní řekl(a)...

:) Tak to gratuluju

Anonymní řekl(a)...

dikes

Anonymní řekl(a)...

mám uplně stejnou klávesnici, ale nemůžu přijít na způsob jak naprogramovat těch 5 kláves a zoom...nemám ovladač, dáš sem odkaz na stažení? :) dík

Anonymní řekl(a)...

jinak...moc pěkná recenze :D

Anonymní řekl(a)...

Takže originální ovladače přímo ze stránek microsoftu stáhneš TADY

IntelliType 6.1 Pro

Okomentovat

Copyright 2010 Krakenkův blog