Právě čtete

1

Amerika

krakenek 12. února 2008
Příběh písně je smyšlený, nicméně představa dvou mladých lidí, co vyrazí jen s cigaretami a koláčky poznat "Co je ta Amerika" má sílu dodnes, stejně jako pěkně nakomponovaný rozhovor dvou lidí, kdy S&G zpívají buď střídavě, nebo společně.
Další krásný překlad kamaráda Richarda Pohla...
America

"Let us be lovers,
We'll marry our fortunes together.
I've got some real estate
Here in my bag."
So we bought a pack of cigarettes,
And Mrs. Wagner's pies,
And walked off

To look for America.
"Kathy," I said,
As we boarded a Greyhound in Pittsburgh,

"Michigan seems like a dream to me now,
It took me four days
To hitch-hike from Saginaw.
I've come to look for America."
Laughing on the bus,

Playing games with the faces,
She said the man in the gabardine suit
Was a spy.
I said, "Be careful,
His bow tie is really a camera."

"Toss me a cigarette,
I think there's one in my raincoat."
"We smoked the last one
an hour ago."
So I looked at the scenery,
She read her magazine;

And the moon rose over an open field.
"Kathy, I'm lost", I said,
Thought I knew she was sleeping.
"I'm empty and aching and
I don't know why."

Counting the cars
On the New Jersey Turnpike.
They've all come
To look for America,

All come to look for America,
All come to look for America.

_____________________________

Amerika
(Bookends, 1968)

"Dáme to dohromady,
Spojíme své naděje a budem se mít rádi.
Mám všechno své jmění v batohu, tady.

A tak jsme si koupili balíček cigaret;
A několik koláčků od Wagnera,
A vyrazili společně na cestu,
Hledat, co je Amerika.

"Kathy,"napadlo mne,
Když zaparkoval jsem v Pittsburghu
Před Šedým Psem,
"Michigan se mi teď zdá jako sen"

A trvalo mi to čtyři noci jen,
Než jsem ze Saginaw autostopem,
Přijel až sem; Hledat, co je to Amerika.

Smějeme se v autobuse jako dva blázni,
Obličejům těch, co se vydali s námi;
Jeden ve smokingu se jí zdál jako špión
Já na to: "Jen si dej bacha,
V jeho motýlku je vážně kamera"

"Hoď mi sem cigaretu,
Myslím že mi v bundě ještě jedna zbyla"
"Vždyť jsme měli poslední před hodinou"

Tak jsem se radši rozhlížel krajinou,
V časopise začtenou jsem nechal svou jedinou;
A zíral, jak měsíc v úplněk rozkvétá,
Nad plání odkrytou.

"Kathy, jsem v koncích",
Řek jsem jí, byť už dávno spala,
"Jsem prázdný, bolí mne hlava,
A proč, to netuším"

Tak se aspoň spočítat auta pokouším,
Na New Jersey Turnpike;
A vidím, že nejsem sám,
Kdo přišel hledat;
hledat, co je ta Amerika.

Všichni přijíždí zjistit, co je Amerika
Všichni přijíždí poznat, co je Amerika

1 komentářů:

Tweety řekl(a)...

amerika a speciálně new york rocks:) http://blog.new-york-city.cz/

Okomentovat

Copyright 2010 Krakenkův blog